Johan Kobborg, un artist greu de îndepărtat după relansarea unei instituţii
În prima etapă, decizia ministrului Culturii Vlad Alexandrescu este aceea de a institui „un interimat de 3 luni la Opera Națională București – sub conducerea domnului George Călin cu parteneriatul Ministerului Culturii, reintegrarea domnului Johan Kobborg și a doamnei Alina Cojocaru în Opera Națională București”, iar pentru a doua etapă va fi declanşată selecţionarea unui „manager de talie internațională pentru Opera Națională”. În comunicatului ministerului se confirmă faptul că decizia a fost una ”pragmatică”, recunoscându-se impactul benefic al cuplului Cojocaru-Kobborg asupra instituţiei.
Iată de ce, atacul Angelei Gheorghiu se va întoarce împotriva ei, ciudat fiind că în această criză, o soprană de talia ei a ales să joace rolul personajului negativ. Nici soprana, nici oficialităţile şi nici naţionaliştii de la Operă nu au luat în calcul că publicul a fost sedus de Alina Cojocaru în aceşti doi ani.
Guvernul merge pe mâna Alinei Cojocaru şi a lui Johan Kobborg
Dar, după mai multe bâlbâieli, autorităţile din România s-au repliat şi au decis să rezolve criza de la operă: „Având în vedere evoluția situației de la Opera Națională București care a scos la iveală o serie de dezechilibre grave și de disfuncționalități structurale, doresc să anunț cu fermitate că Ministerul Culturii va rămâne alături de Operă în perioada următoare ca partener privilegiat. Măsurile și analiza situației de la Opera Națională București vor servi și altor instituții de spectacol din țara noastră”, informează Ministerul Culturii.În prima etapă, decizia ministrului Culturii Vlad Alexandrescu este aceea de a institui „un interimat de 3 luni la Opera Națională București – sub conducerea domnului George Călin cu parteneriatul Ministerului Culturii, reintegrarea domnului Johan Kobborg și a doamnei Alina Cojocaru în Opera Națională București”, iar pentru a doua etapă va fi declanşată selecţionarea unui „manager de talie internațională pentru Opera Națională”. În comunicatului ministerului se confirmă faptul că decizia a fost una ”pragmatică”, recunoscându-se impactul benefic al cuplului Cojocaru-Kobborg asupra instituţiei.
Iată de ce, atacul Angelei Gheorghiu se va întoarce împotriva ei, ciudat fiind că în această criză, o soprană de talia ei a ales să joace rolul personajului negativ. Nici soprana, nici oficialităţile şi nici naţionaliştii de la Operă nu au luat în calcul că publicul a fost sedus de Alina Cojocaru în aceşti doi ani.
La fel cum obarsia Alinei isi spune cuvntul. Articol partinitor si prost scris. La comanda probabil.
#Tiganie la nivel inalt...pacat ca a ajuns aceasta mocirla si la usa Operei...
Stimata Crina, toate imprimarile cu Maria Callas (de exemplu) pastreaza VOCEA ei si nu CARACTERUL...deci omenirea asa isi pastreaza amintirea despre o Calas, Gheorghiu....etc. Tu de ce te duci la opera ? (daca calci pe acolo). Sa asculti sau sa vezi (caractere) ?
Persoana care a scris textul de mai sus, printr-o viclenie cu care a inceput sa ne obisnuiasca presa din ultimii ani, inceaca sa ne explice ca "nationalismul" ar fi ceva rau. Dar d-nul cu texul de mai sus, "uita" sa ne spuna ca danezul Johan Kobborg NU este o vedeta nici macar in tara lui- luna trecuta am vazut 2 reprezentatii in Copenhaga, una la Teatrul Danez Regal/Det KGL Teater (cladirea vechie) si o alta la Casa Operei Regale Daneze/Operaen (cladirea neo-futurista). Si va marturisesc ca nu exceleaza cei de acolo, ba chiar deloc! Si sa arunci cu banii pe fereastra- > 7.000 euro salariul/luna si contract pe un an- doar pt ca este strain (si lacom, vorba lui Eminescu), este hazliu, ca sa nu spun nebunesc. NU tot ce straluceste este aur, d-nule ziarist manipulator, care "uitati" sa spuneti ESENTIALUL. Unde mai pui ca venea si cu o armata de balerini englezi, care nu-si gasesera de munca la ei. Dar de ce nu au mers d-nule in Moscova, sau Tirana? Hm, dar cum ar fi sa vina un poliglot danez (mai mediocru asa).....si sa va ia toate priectele pt care scrieti, d-nule E. Isaila? v-ar deranja? P.S. 1. Insa legat de A. Gheorghiu, am vazut-o acum sase ani la Viena, a facut furori. P.S. 2. Oare acum orice persoana poate scrie in ziare (chiar si mai deochiate, cum este "eva.ro")? Am ajuns rau.
Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen - daca nu poate canta, macar o poate pune in practica. Literal.
Ma indoiesc ca Alina Cojocaru s-ar putea ridica la nivelul Angelei Gheorghiu, pantru ca aceasta sa se simta amenintata ca balerina ar putea-o depasi. Cine pretinde asa ceva, inclusiv autorul articolului, n-au masura valorilor in arta operei si baletului. E ca si cum ai compara pe sir Laurence Olivier cu Arnold Schwarzeneger. Amandoi sunt valori, dar profund diferite. Angela Gheorghiu este o fire impulsiva si greu de suportat? Da, dar valoarea ei nu paleste. Firea ei se manifesta in afara scenei, unde poate e deranjata de anumite persoane, asa cum este acum si Alina Cojocaru, deranjata de anumite persoane. Dar nazurile ei nu au efect negativ asupra spectatorilor, in timp ce balerinii ONB joaca tontoroiul pe nervii spectatorilor romani.
Orice suflet de artist are un caracter conflictual. Vedeti ce scrie @bubulina. Are multa dreptate.
...ca se ajunge la asemenea discutii neplacute intr-o institutie unde doar munca si talentul ar trebui sa fie litera de lege...insa la urma urmei, ne place sau nu, cine face bani e cel ce dicteaza, si daca cei doi sunt cei care atrag publicul si implicit vand biletele, impreuna cu echipa lor, sa fie lasati sa-si faca meseria...la ce concurenta face televiziunea, ma mir ca se comenteaza in fata unor artisti care totusi scot lumea din casa...in ceea ce o priveste pe ''Anghela'' Gheorghiu nu pot sa uit cum am stat mai bine de 1/2 de ora sa o asteptam la o emisiune la care a fost invitata, acum cativa ani, dovedind lipsa de respect fata de public si fata de moderator caruia i-a replicat foarte senina si cu zambetul pe buze ca ''asteptarea face bine, nu-i asa?''...s-o fi crezand ea grozava si poate chiar este, insa dau dreptate unui alt comentator de mai sus, si anume ca oamenii nu-si vor aduce aminte de vocea ei ci de caracterul ei...
Stimate dle. Eremia este cam infantil cum pui problema. Conflictul a inceput din orgoliul ranit al unui balerin, iar ministrul n-a stiut cum sa rezolve problema, care se putea face simplu, nu prin numiri, destituiei si iar numiri de directori. Angela Gheorghiu s-a implicat pentru ca ii pasa de soarta operei romane, desi poate sta linistita acolo sus unde a dus-o celebritatea. Care invidie dnule ? De Angela Gheorghiu a auzit tot "mapamondul", pe cind de Alina Cojocaru n-o stiu nici romanii...doar citiva din domeniul baletului.
Nu ma refer la Angela Gheorghiu, ci la masa de mediocrtati, care n-a fost in stare de performanta dar e plina de invidie si resentimente.Angela Gheorghiu nu face dacat sa la dea apa la moara erijandu-se in lider de opinie.
E regretabil că Angela Gheorghiu se dedă la asemenea ŢAŢALÂCURI. De... obârşia îşi spune cuvântul. Şi nu e prima oară când o face. Geaba i-a dat Dumnezeu voce, dar nu şi caracter. Se comportă ca o chivuţă la piaţă. Păcat. Din păcate toate astea vor rămâne posterităţii atunci când nu va mai avea voce.