Cum poți să vezi dacă datele tale au fost folosite de Cambridge Analytica
Facebook a anunțat că utilizatorii platformei sociale vor fi anunțați dacă datele lor personale au fost sau nu împărtășite cu firma de cercetare controversată Cambridge Analytica.
Însă iată cum poți să vezi dacă informațiile tale au fost sau nu folosite de Cambridge Analytica!
Modalitatea prin care poți verifica dacă datele tale au fost folosite de Cambridge Analytica
Multe persoane se conectează la dispozitivele lor, așteptând să vadă un mesaj în partea de sus a aplicației despre protejarea informațiilor personale, așa cum a fost descris în numeroase articole. Dacă te-ai numărat printre cei aproximativ 87 de milioane de utilizatori ale căror date au fost folosite, dintre care 71 de milioane sunt în Statele Unite, notificarea îți va spune cum ești afectat. Notificarea aceasta are nevoie de mai mult timp pentru a ajunge la peste 1,8 miliarde de utilizatori ai Facebook. Dar dacă nu ai văzut sau nu poți accesa această notificare, poți căuta singur dacă datele tale au fost folosite de Cambridge Analytica. Iată cum!
Conectează-te la Facebook pe telefon, tabletă sau calculator și apoi navighează la secțiunea Help Center (Centrul de ajutor), prin schimbarea adresei URL din bară la https://www.facebook.com/help. Odată ajuns acolo, pur și simplu scrie Cambridge Analytica în bara de căutare din partea de sus a paginii, apoi apasă pe rezultatul care spune "Cum îmi pot da seama dacă informațiile mele au fost folosite de Cambridge Analytica?"
Acest lucru ar trebui să te direcționeze către o pagină care îți arată dacă datele tale au fost partajate sau nu. Iar după ce afli ce s-a întâmplat cu datele tale, poți decide ce să faci mai departe cu contul tău de Facebook.
Deși Facebook a înăsprit deja restricțiile cu privire la modul în care aplicațiile de pe platformă pot folosi datele utilizatorilor și se angajează să continue această misiune, modelele bazate pe profilurile psihologice care au fost instruite utilizând aceste seturi de date continuă să existe. Cu alte cuvinte, confidențialitatea pe Internet rămâne un obiectiv îndepărtat.