Conform unui studiu Noriel , de departe cel mai important lucru pentru români atunci când aleg un cadou este utilitatea respectivului produs și măsura în care acesta la dezvoltarea copilului (83%).
Faptul că românii caută să dezvolte aptitudinile copilului prin joacă este dovedit și prin tipul de jucării pe care îl aleg: cea mai mare căutare o au jocurile educative, precum puzzle-uri, jocuri de modelat, pictat sau jocurile cu cifre și cuvinte (60%), urmate de cele pentru exterior (46%) și apoi clasicele plușuri, păpuși și mașinuțe (30%).
- Jumătate dintre părinții români cumpără cadouri copiilor în fiecare lună
- De 1 iunie, 90% dintre părinți urmează să cumpere un cadou copilului lor și în 60% dintre cazuri copiii le spun exact ce vor
„Procesul prin care alegem un cadou s-a schimbat foarte mult în ultimii ani: suntem mai atenți la brand, utilitatea produsului, calitate și preț. Astfel cei care cumpără o jucărie sau un cadou se informează înainte, îndeosebi părinții, și caută produse educative, care să dezvolte anumite aptitudini în funcție de vârsta și etapa de dezvoltare în care se află copilul. Noriel a identificat încă din anii trecuți acest interes în creștere pentru jucăriile educative, de aceea a investit mai mult în dezvoltarea acestui segment sub brand propriu”, a declarat CEO Noriel, Cristian Constantinescu.
Părinții sunt în general foarte atenți la brandurile de jucării și le preferă pe cele produse de branduri cunoscute și doar 20% declară că nu țin cont de brandul produsului. Conform unui studiu GFK Omnibus realizat în 2013, în 21 de ani de activitate, brandul de jucării românesc Noriel este al doilea cel mai cunoscut brand de jucării de către români, la o diferență foarte mică de Lego (2%), dar înainte cu mult față de Chicco și Disney.
Deși cei mai mulți se informează anterior unei achiziții pe website-urile magazinelor de jucării (80%), 60% fac achiziția din magazinele fizice specializate și aproape 40% fac achiziția online. În 2014, vânzările de pe