Ce fel de mâncăcioși sunt românii: Pe primul loc se găsesc mâncăcioșii conștiincioși, preocupați de alimentația sănătoasă
Mâncăcioși suntem cu toții, unii conștiincioși, alții pofticioși sau conservatori, unii norocoși, alții mereu la dietă. Prin intermediul aplicației de Facebook „Tu ce fel de mâncăcios ești?”, Danone a aflat ce fel de mâncăcioși sunt românii.
31% dintre participanții înscriși în aplicația Danone „Tu ce fel de mâncăcios ești?” sunt conștiincioși – echilibrați, preocupați constant să aibă o alimentație sănătoasă, în timp ce 23% dintre aceștia corespund profilului mâncăcios pofticios - impulsiv, genul care cedează tentațiilor culinare. Rezultatele aplicației arată că 16% dintre respondenți sunt mereu la dietă, 15,5% sunt norocoși – cei care indiferent ce manâncă nu au probleme cu greutatea, iar 14,5% dintre ei sunt conservatori - tradiționaliști, care optează întotdeauna pentru mâncăruri simple, cunoscute, de preferat cele făcute în casă.Aplicația “Tu ce fel de mâncăcios ești?” a fost lansată de Danone în contextul în care studiile* realizate de către companie în ultimii ani au arătat faptul că mâncarea este pentru noi, românii, una dintre principalele plăceri ale vieții, prin impactul pozitiv pe care îl are asupra stării de spirit, depășind simplul rol funcțional de a satisface foamea. Plăcerea de a mânca fără restricții ajunge însă să fie pentru mulți dintre noi mai importantă decât echilibrul nutrițional.
Aplicația „Tu ce fel de mâncăcios ești?” a fost găzduită pe paginile de Facebook ale brandurilor Danone în perioada 30 septembrie-21 octombrie 2014 și a constat în completarea de către participanți a unui chestionar cu 5 întrebări despre obiceiurile alimentare zilnice, în urma căruia aplicația a generat un anume profil de consumator din cele 5 propuse de Danone. Fiecare profil a fost completat cu sfaturile doctorului Luiza Pîrvu, consultant în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice și de sugestii de iaurturi care pot să completeze dieta zilnică.
Aplicația a fost accesată de 2080 de persoane din care 92% au completat chestionarul pentru a-și afla profilul de mâncăcios.
Cele cinci tipologii de consumatori identificate de Danone în funcție de obiceiurile alimentare sunt:
· Conștiinciosul - mereu atent, nu sare peste mese, se gândește și își alege cu mare grijă mâncarea, astfel încât să aibă un meniu echilibrat care să îi asigure necesarul optim de nutrienți. Îi place iaurtul simplu, în special cel de băut, uneori îl consumă după activitățile sportive, pentru a-și reface sau menține masa musculară și a se hidrata.
· Pofticiosul - pentru el gustul este mai important decât valoarea nutrițională a alimentelor. Este impulsiv și cedează ușor tentațiilor culinare. Nu lasă nicio masă să treacă fără un desert. Îi plac iaurturile cu fructe, dar și cele savuroase, de inspirație grecească.
· Mereu la dietă - caută asiduu produse light, citește eticheta, dar pentru a vedea dacă produsele au zahăr sau îndulcitor. Iaurtul este un prieten de nădejde în alegerile alimentare.
· Norocosul - mănâncă oricând, oricât și nu are nicio problemă cu greutatea. De multe ori cumpără alimente doar de plăcere. Pentru el, mâncarea este un liant social. Încearcă toate sortimentele de iaurt, dar cel mai des consumă iaurturile cu strat generos de fructe.
· Conservatorul - îi plac mâncărurile tradiționale, gătite în casă și acceptă mai greu produsele noi. Iaurtul nu este în lista sa de priorități, dar îl consumă în combinații cu felurile de mâncare preferate (cum sunt ardeii umpluți sau sărmaluțele în foi de viță).
Aceste tipologii au căpătat un plus de vivacitate și umor prin ilustrațiile realizate de Claudia Ilea, masterandă la Universitatea Națională de Arte Plastice București, pe care Danone a ales-o să lucreze pe acest proiect.
*Notă: Datele folosite în acest comunicat provin din mai multe studii realizate de Danone în ultimii trei ani, între care: Studiu fundamental pentru înțelegerea rolului lactatelor proaspete în comportamentele generale de consum ale românilor, Synovate, 2011; Raport cu privire la percepția iaurturilor, 360 insights, 2014; Danone Brands Tracking, GFK, 2014; Studiu OMNIBUS 2013