Cine este cumpărătorul de produse bio?
Dacă ne-am fi aşteptat ca majoritatea cumpărătorilor de produse certificate ecologic să provină din Bucureşti, dat fiind nivelul de informare crescut, rapoartele arată existenţa unei baze foarte sănătoase de clienţi din ţară.
”Apetit pentru produsele bio există şi acesta creşte de la an la an. La început de vara am vândut câteva sute de kilograme de cireşe în 3 ore. De fiecare dată când stabilim preţul unui produs avem o singură întrebare la care trebuie să răspundem: Cât şi-ar permite să plătească o mamă cu un salariu mediu dacă vrea să cumpere ceva BIO şi sănătos pentru copilul ei? Bio este într-adevăr mai scump decât convenţional şi e normal să fie aşa. În primul rând pentru că nu se folosesc ierbicide, buruienile trebuie îndepărtate manual, iar salariul unui angajat e mai mare decât preţul unor chimicale. În plus producţiile sunt mai mici, fiindcă nu se folosesc stimulenţi de creştere şi pierderile din cauza dăunătorilor sunt mult mai mari decât în agricultura obişnuită, tocmai pentru că nu poţi folosi pesticide”, adaugă Ciprian Stancu.
Ca şi tendinţa, motivaţia care generează consumul vine din ideea că aceste produse sunt sănătoase şi gustoase şi nu conţin substanţe chimice periculoase, ele începând să fie cumpărate în familie odată cu apariţia unui copil. Cu toate acestea, un studiu realizat recent de MEDNET Marketing Research Center arată că doar o treime dintre respondenţi au încredere că aceste produse ar fi mai sănătoase decât cele convenţionale, jumătate le consideră scumpe, iar un sfert sunt de părere că totul este o invenţie de marketing. Totuşi, atunci când trec peste această barieră, românii tind să aleagă mărci de import, şi nu pe cele locale.