14 români aleargă pe 14 februarie la Maratonul din Los Angeles pentru construirea campusului socio-medical de la Adunații Copăceni al fundației HOSPICE Casa Speranței
HOSPICE Casa Speranței participă cu 14 alergători la Maratonul din Los Angeles, care va avea loc pe 14 februarie 2016. Team HOSPICE aleargă pentru a strânge fonduri ce vor fi folosite la realizarea unui campus socio-medical destinat copiilor cu boli rare și limitatoare de viață, precum și familiilor acestora, la Adunații Copăceni.
Echipa beneficiază de sprijinul Kaufland, un partener pe termen lung al HOSPICE Casa Speranței, care s-a împlicat activ în susținerea serviciilor de îngrijire paliativă oferite copiilor și adulților care suferă de o boală incurabilă.
Este pentru prima dată când o echipă de alergători pentru o cauză caritabilă din România e acceptată ca partener oficial la un maraton din Statele Unite ale Americii. „Pentru HOSPICE Casa Speranței participarea la Maratonul din Los Angeles este o ocazie foarte importantă, pentru că putem să vorbim unui public generos și avizat despre un proiect frumos din această parte a lumii. Sper că în viitor cât mai multe organizații neguvernamentale din România vor lua parte la astfel de evenimente. Mă bucur și pentru că există șansa de a ‘coagula’ puțin comunitatea românească de peste ocean în jurul unei cauze frumoase”, a declarat Alex Pădureanu, Director Executiv al HOSPICE Casa Speranței.
Cei 14 alergători ai HOSPICE la Maratonul din Los Angeles sunt personalități din mediul de afaceri românesc și profesioniști de marcă din companii, cunoscuți pentru susținerea acordată cauzelor umanitare. Echipa este formată din Adriana Tabac (Head of Brand Advertising, Enel), George Soare (Tribute Salon by George Soare), Andrei Roșu (Președinte Coaching în Alergare), Sorin Preda (Managing Director, Global Vision), Anca Enache (PennyMac, LA), Andrew Le Poidevin (Regional Learning & Development Officer, British Embassy Bucharest), Daniel Osmanovici (Prezentator al Observatorului Antenei 1), Costinela Drăgan (Sustainability & Communications Manager, KMG International), Artur Gurău (CEO Granat), Valeria van Groningen (Președinte Bucharest Running Club), Laura Damian (Director of Finance for Openings Europe, Hilton International), Steven van Groningen (Președinte și CEO al Raiffeisen Bank SA Romania), Alina Georgescu (Sales Director, Ymens) și Tiberiu Căpudean (Corporate Relations Director, HOSPICE Casa Speranței). Mai multe informații pot fi găsite pe team.hospice.ro.
Centrul HOSPICE de la Adunații Copăceni este gândit ca un spațiu în care copiii cu boli rare și limitatoare de viață și familiile lor pot găsi refugiu și alinare, pentru o anumită perioada de timp. Clădirile care există pe domeniul de la Adunații Copăceni au intrat într-un proces de renovare și utilare, iar unele dintre ele au fost deja finalizate. Este cazul spațiului dedicat taberelor de vară, unde deja grupuri succesive de 20 sau 30 de copii au fost beneficiari ai proiectului. Centrul HOSPICE va include un centru de zi (activitați educativ-terapeutice pentru copii), altul de îngrijire paliativă (12 paturi), un adăpost dedicat familiilor aflate în situații limită (5 apartamente) și un centru educațional (pentru parinți și specialiști în îngrijire paliativă). Domeniul pe care este amenajat campusul a fost donat fundației de familia Florescu în 2012. Investiția totală estimată pentru finalizarea centrului este de 1.384.000 de euro.
HOSPICE Casa Speranței, organizație non-profit înființată în 1992 la Brașov, a introdus conceptul de îngrijire paliativă în România. HOSPICE este cea mai mare fundație din țară, care oferă gratuit servicii specializate de acest tip.
Organizația își desfășoară activitatea în Brașov și București, îngrijind copii și adulți diagnosticați cu boli incurabile. HOSPICE a dezvoltat servicii complete de îngrijire paliativă, care sunt oferite în centre de zi, ambulatorii și unități proprii pentru internare, la domiciliul pacienților și în spitalele partenere.
HOSPICE Casa Speranței dezvoltă îngrijirea paliativă la nivel național și internațional prin informare, prin programe educaționale dedicate profesioniștilor, pacienților și comunității și prin îmbunătățirea legislației în materie.