Conform studiului calitativ realizat în luna decembrie de Exact Cercetare și Consultanță, cu femei având vârsta cuprinsă între 18-39 de ani, make-up-ul este despre încredere în sine, curaj și atitudinea îndrăzneață care o face pe femeie să se simtă bine în relația cu ceilalți
"Atunci când te simți bine în pielea ta, acest lucru se reflectă în comportament, în modul în care interacționezi și comunici cu ceilalți” (femeie, 28 de ani). “Cu ajutorul make-up-ului, femeia își scoate în evidență feminitatea, devenind astfel senzuală, atrăgătoare. Însă ea nu este doar fermecatoare. Este, mai presus de toate, liberă. Prin combinațiile de culori și elemente, își poate exprima sentimentele și starea de spirit, look-ul și atitudinea sa putând fi astfel mereu în concordanță cu ceea ce simte și trăiește
Participantele la studiu consideră că make-up-ul, prin capacitatea de a corecta imperfecțiunile și de a evidenția anumite trăsături, are un cuvânt greu de spus în ceea ce privește îmbunătățirea aspectului fizic. Este, de asemenea, un instrument care vorbește despre stil, conferă strălucire și impune respect prin comunicarea autenticității și încrederii în propria persoană.
Acestea sunt însă conștiente și în legătură cu riscurile la care se supun atunci când aleg să utilizeze produse de make-up: iritații ale pielii și ochilor, grăbirea procesului de îmbătrânire etc.
În cadrul studiului, au fost identificate mai multe stiluri de make-up:
1. Stilul natural - este utilizat numai pentru a ascunde anumite mici imperfecțiuni, accentul fiind pus pe frumusețea naturală. Se apelează la fond de ten sau anticearcan, iar câteodată la fard pentru pleoape. Acest stil li se potrivește femeilor care nu sunt adeptele unui machiaj puternic.
2. Stilul business - unul simplu, ce trebuie să inspire încredere și siguranță. De obicei, este aplicat dimineața, înainte de serviciu și se limitează la fond de ten, mascara, fard de pleoape și ruj sau gloss.
3. Stilul “sunt frumoasă și mă mândresc cu asta” – caracteristic femeilor care își pun în evidență frumusețea, asigurându-se că se bucură de admirația celor din jur. Este un stil abordat de regulă cu ocazia ieșirilor în oraș. Este utilizat de femeile care pun preț pe înfățisarea lor, sunt moderne, active și adoră să interacționeze cu oamenii. Folosesc fond de ten, anticearcăn, pudră, fard de obraz, fard pentru pleoape, tuș, mascara, ruj.
4. Stilul independent
Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul a 4 Focus Grupuri, la care au participat femei cu vârsta cuprinsă între 18-39 de ani. Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 14-18 decembrie 2015.