17
Cum sa porti parka cu blana? Descopera colectia Yves Salomon!
Modă · Colectii / 03.11.2015

Din Siberia la Paris, aceasta nu este povestea unui brand, ci o saga a “pionieratului si viziunii” asupra modei. In 1910, Gregory Salomon un dizident rus exilat impreuna cu familia sa in Siberia si-a indreptat atentia catre comertul cu blanuri si piele, foarte popular in acea zona a Rusiei. In 1920, acesta emigreaza la Paris. Fiind jovial, carismatic si vizionar, Gregory Salomon se impune in societatea pariziana ca un personaj desprins din romanele lui Dostoevsky. Calatoreste din Paris la Saint Petersburg cu trenul si sania si alege cu mult fler cele mai frumoase blanuri, printre care si vidra de mare, inca necunoscuta in acele vremuri. Se impune rapid ca un profesionist in acest domeniu, fiind admirat si respectat  de catre semenii sai, iar pana la inceputul celui de-al doilea Razboi Mondial pune bazele unui adevarat imperiu al blanurilor.

Pana in 1940 face comert cu blanuri in zona libera germana, iar apoi paraseste Europa pentru Statele Unite ale Americii impreuna cu familia si copiii sai. Dintre acestia, Boris Salomon preia afacerea exact in momentul in care astrahanul  incepe sa nu mai fie la moda. Boris isi asuma riscul de a lansa blanuri noi in Franta din calatoriile sale in jurul lumii: pantera, ocelot, jaguar, ghepard. Printre clientii sai incep sa se numere Dior si Revillon. Un om cu o intuitie fantastica, antreprenorul isi indreapta in 1965 atentia catre China, avand aceasi curiozitate, spirit al aventurii si indrazneala precum tatal sau. Din Asia incepe sa importe blanuri de capra, iepure si nurca, contribuind la liberalizarea pietei blanurilor.


In 1970, Boris Salomon intra intr-un parteneriat cu un grup select de manufacturieri si lanseaza colectia “Fun Furs”, o linie fashionable, geometrica si futurista la preturi rezonabile la care reactioneaza pozitiv marile lanturi de magazine din S.U.A. Yves Salomon preia afacerea in 1972 si calca pe urmele tatalui si bunicului sau, mostenind viziunea internationala asupra industriei blanurilor. 1980 este un moment de cotitura pentru industria modei, intrucat marii designeri incep sa isi lanseze colectii “ready to wear”, iar Yves este rugat de managerul Galeriilor Lafayette sa lanseze colectia de blanuri pentru Thierry Mugler caruia ii era dedicate un spatiu de o suta de metri patrati. Yves Salomon angajeaza 40 de oameni, printre care s-au aflat Nina Ricci si Azzedine Alaia si isi lanseaza propria linie de blanuri.


In 1997, Yves Salomon colaboreaza cu Gaultier Couture, apoi cu Sonia Rykiel, dezvoltand noi tehnici de prelucrare a blanurilor, apoi inaugureaza un studio de “cercetare si dezvoltare” al blanurilor in care patenteaza combinatii neasteptate de materiale, precum "stretch" cu blana sau tricotaje cu blana. Astfel, semneaza parteneriate cu Dior, Yves Saint Laurent, Prada si Vuitton, transformandu-se intr-un simbol al excelentei, inovatiei si creativitatii in domeniul prelucrarii blanurilor.

In zilele noastre, Yves Salomon este o casa de moda cu renume international la conducerea careia se afla Thomas Salomon, in varsta de 29 de ani. Acesta si-a propus sa aduca un spirit nou, vizionar si dinamic brand-ului ce contine acum 6 linii. Printre acestea se afla si Army Fur (care va fi disponibila in exclusivitate in Romania in magazinul Sport/Couture din Baneasa Shopping City). Moderna, ultra-creativa si utila, linia imbina croiala functionala a hainelor parka cu gulere din blana de vulpe, coiot, iepure si nurca, fiind preferata de celebritati internationale, precum Rihanna, Emma Watson sau Alexa Chung.

 
Vezi galeria foto
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro