Băuturile alcoolice și Generația Y: preferințe și ocazii de consum
Starcom MediaVest Group continuă seria infograficelor despre comportamentul consumatorilor, cu un studiu nou-nouț despre obiceiurile românilor când vine vorba de băuturile alcoolice. În colaborare cu platforma de research iVox, cercetarea a fost realizată pe un număr de 445 de tineri din generația Y. Targetul îl constituie tinerii cu vârste cuprinse între 20-30 de ani, din mediul urban mare, utilizatori de internet și băutori de băuturi alcoolice.
Noul studiu arată că 56% dintre tinerii chestionați ies cel puțin lunar în baruri, pub-uri, cafenele sau cluburi. 33% dintre aceștia merg în baruri sau pub-uri, 48% în cafenele, iar 19 % în cluburi. Când vine vorba de băuturi alcoolice, pentru generația Y acestea sunt în mod special prezente atunci când participă la evenimente sociale, ca nunți sau botezuri, sau când ies în oraș prin baruri sau cluburi alături de grupul de prieteni. 75% dintre ei susțin că aleg din câteva branduri favorite pe care le consumă de obicei, iar cele mai populare băuturi sunt whiskey-ul și vodka.62% dintre respondenți consumă băuturi alcoolice pentru a se energiza în timpul petrecerilor, dar și în momentele în care se strâng spontan cu prietenii. Printre brandurile preferate de băuturi alcoolice se numără Jack Daniel’s, J&B, Ballantine’s, Johnnie Walker, Absolut, Finlandia șI Bailey’s.Studiul arată că 7 din 10 tineri cheltuiesc pe băutură cel mult 100 de lei atunci când ies în oraș. Același număr de tineri alocă 200 de lei sau chiar mai puțin pentru cheltuielile unei petreceri acasă.
Majoritatea tinerilor preferă băuturile combinate, doar 16% le beau seci. 31% dintre tineri combină băuturile alcoolice cu sucuri naturale, 19% le beau sub formă de cocktail-uri, iar 7% preferă shoturile. Acestea sunt cel mai des consumate în baruri sau cluburi. Shoturile marchează un moment de apropiere între membrii grupului, dar și cea mai bună metodă de a ieși din tipare. 11% dintre tineri văd shoturile ca warm-up pentru ieșirile în oraș.
Studiul realizat de Starcom Media Vest și platforma de research iVox arată că prietenii, petrecerile și internetul reprezintă principalele surse de informare ale tinerilor cu privire la băuturile alcoolice. Iar gustul, prețul, renumele brand-ului și recomandarea prietenilor sunt principalele criterii de selecție. Recomandarea barmanului sau design-ul produsului nu au o importanță așa de mare.
Mai multe detalii găsiți în infograficul atașat, dar și pe conturile noastre de Facebook și Pinterest. Contactați-ne cu încredere pentru informații suplimentare. Agenția Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare rețea de media din lume, SMG Worldwide. Înființată în 2000, Starcom este prima agenție de media din România premiată la Cannes, dar și la alte festivaluri precum Eurobest, Ad’Or, Portoroz, Effie și Webstock. Cu o experiență de mai bine de un deceniu în industria românească de comunicare, agenția enumeră totodată specializări diverse ale departamentelor și oamenilor săi, precum Consumer Understanding, Inovație, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.
iVox este o platformă online care oferă posibilitatea de a realiza sondaje de opinie și cercetări de piață pe o bază de date de sute de mii de respondenți. Misiunea iVox este de a crea un mediu transparent și eficient de comunicare între consumatori și producători, prin intermediul comunității platformei. Canalele de promovare ale platformei depășesc 150.000 de membri, cu o putere de promovare de peste 3,5 milioane de internauți din România. Autenticitatea rezultatelor sondajelor iVox este oferită de calitatea eșantionului, care reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici, structura socio-demografică a populației utilizatorilor de internet din România.