Gestioneaza-ti eficient timpul
Esti vesnic in criza de timp? Ai senzatia ca iti petreci toata ziua agitandu-te fara niciun rezultat? Un astfel de sitl de viata, tot timpul pe fuga si tot timpul in intarziere poate dauna grav carierei, vietii de familie si chiar si sanatatii.
Esti vesnic in criza de timp? Ai senzatia ca iti petreci toata ziua agitandu-te fara niciun rezultat?Un astfel de sitl de viata, tot timpul pe fuga si tot timpul in intarziere, poate dauna grav carierei, vietii de familie si chiar si sanatatii.
Stresul este cea mai grava consecinta, de aici pornind o multitudine de alte probleme. Iti propunem cateva mici strategii care te pot ajuta sa te organizezi si sa iti gestionezi corect timpul.
Stabileste-ti prioritatile
A face lucrurile mai repede nu poate inlocui necesitatea de a face lucrurile care conteaza cu adevarat. Persoanele care au probleme serioase cu gestionarea timpului sunt persoanele care nu stiu cum sa-si stabileasca prioritatile.
De exemplu, daca incepi sa faci curatenie in casa, nu te poti "bloca" asupra unei pete incapatanate de pe covor in timp ce restul casei este un haos total.
Daca ai astfel de probleme, gandeste-te la toate actiunile pe care le ai de facut si evalueaza-le, dandu-le o nota pe o scara de la 1 la 10, in functie de importanta lor.
Aloca apoi cateva minute fiecarei actiuni, atfel incat sa iti imparti timpul pentru finalizarea actiunii, per ansamblu.
Planifica saptamanal
Mare parte din frustrarea si anxietatea noastra vine din sentimentul ca nu suntem pregatiti. Multe activitati devin urgente din cauza lipsei unei pregatiri adecvate. Prin organizarea saptamanala poti remedia aceasta problema.
La fiecare sfarsit de saptamana, rezerva-ti cateva minute pentru a-ti planifica saptamana care va urma. Stabileste care sunt prioritatile pentru aceasta saptamana si care sunt pasii pe care ii vei urma.
Momentele de liniste in care iti organizezi saptamana iti ofera posibilitatea de a stabili exact timpul necesar pentru fiecare actiune importanta.
Timp liber, pentru tine
Daca una dintre prioritatile tale este sa ai mai mult timp liber, atunci programeaza-ti mai intai timpul liber, apoi rezerva-ti timp si pentru munca.
Foloseste timpul ramas pentru a indeplini sarcinile obisnuite.
Inainte de a-ti asuma o alta responsabilitate, intreaba-te daca se potriveste cu prioritatile tale.
Reevalueaza-ti angajamentele
Daca esti implicata in activitati care nu coincid cu valorile sau prioritatile tale, atunci ar fi timpul sa renunti la ele.
Este normal sa iti faci griji in legatura cu ceea ce vor crede cei din jur. Teama de a nu dezamagi si nevoia de a te ridica la nivelul asteptarilor celor din viata ta te determina sa te aglomerezi cu tot felul de obligatii.
Cand cineva te roaga sa ii faci o favoare care iti va consuma timp si energie, raspunde-i prin "Pot sa iti dau un raspuns in cateva minute?". Astfel castigi timp pentru a te gandi daca chiar poti face ceea ce ai fost rugata, fara ca asta sa interfereze cu planurile tale.
Un articol realizat cu ajutorul cartii "Simplu si rapid - Organizeaza-te", de Donna Smallin, aparuta la Editura House of Guides.