Directorii de spital trebuie sa obtina minimum 7 la examen
Sănătate · Stiri / 29.01.2007



Pana pe 15 martie, managerii de la peste 300 de spitale trebuie sa finalizeze examenele pentru ocuparea posturilor din comitetul director al unitatilor. Ministerul Sanatatii are deja un proiect de ordin pentru aprobarea metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a acestor concursuri. Posturile care vor fi scoase la concurs in spitalele publice sunt: director medical, director de cercetare (pentru spitalele clinice), director financiar-contabil, de ingrijiri, administrativ, resurse umane s.a., care, impreuna cu managerul, vor constitui comitetul director al fiecarei unitati. Potrivit proiectului, comisia de concurs „este stabilita de managerul spitalului si numita prin act administrativ al acestuia”. „Comisia de concurs are in componenta, ca membri sau observatori, si reprezentanti ai autoritatii de sanatate publica, ai administratiei locale, precum si reprezentanti ai organizatiilor profesionale si de sindicate, conform actelor normative in vigoare”. Proiectul mai stabileste si criteriile specifice pentru fiecare post in parte. Astfel, directorul medical trebuie sa fie medic specialist sau primar si sa aiba cel putin 2 ani vechime ca medic specialist. Directorul de cercetare-dezvoltare trebuie sa fie cadru didactic universitar (conferentiar sau profesor) sau cercetator stiintific principal gradul I sau II si sa aiba competenta in managementul serviciilor de sanatate. In dosarul de inscriere la concurs, candidatii trebuie sa depuna si o declaratie „pe proprie raspundere, ca nu este urmarit penal si nu are cunostinta ca a inceput urmarirea penala asupra sa”, precum si o adeverinta din care sa rezulte ca este apt medical, fizic si neuropsihic. Posturile vor fi scoase la concurs prin publicarea intr-un ziar central sau local si prin afisarea acestora la sediul unitatii, cu cel putin 15 zile lucratoare inainte de data examenului. Concursul, dupa studierea dosarului candidatului, va consta intr-o proba scrisa si un interviu de selectie. Subiectele la examenul scris vor fi stabilite de membrii comisiei, „pe baza bibliografiei pentru concurs”. Pentru a fi admisi, candidatii trebuie sa obtina media finala cel putin 7, iar la fiecare proba, minimum nota 6. La concursul de manageri, nota minima a fost 8. Fiecare spital va avea propria metodologie de concurs pe care va trebui sa o afiseze „cu cel putin 48 de ore inainte de inceperea concursului”.


In perioada 4-10 martie se va desfasura o noua serie de examene pentru functia de manager, la spitalele la care aceste posturi nu au fost ocupate la concursul de anul trecut. (L.S.)
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro