Johan Kobborg, danezul care a făcut o adevărată revoluţie la Opera Naţională
Bucureşti, capitala baletului, dar prea puţin
Despre publicul din Bucureşti, Răzvan Cacoveanu spune că e impresionant. ”De când sunt mic am urmărit spectacolele de balet de aici, dar niciodată nu am văzut un atât de mare interes în jurul dansului ca în ultimii trei ani”, a declarat acesta în exclusivitate pentru Eva.ro.
Amy, Dawid şi Răzvan sunt trei dansatori de naţionalităţi diferite care trec printr-o experienţă dureroasă care nu are nicio legătură cu arta lor. Ceea ce au reuşit să construiască Alina Cojocaru şi Johan Kobborg la Bucureşti e în pericol să fie aruncat în aer de invidie, xenofobie şi lupte pentru putere. Publicul local a fost martorul unei minuni care a durat doar trei ani.
Răzvan Cacoveanu spune că, în acest moment, întreaga criză are legătură cu diferenţele de salarii. ”Cred că e multă confuzie în prezentarea crizei de la operă şi a modului cum poate fi înlăturată. Stă în puterea guvernului de a rezolva situaţia salariilor. Când am încercat să ridic această problemă la întâlnirea cu vice-premierul (n.r. Vasile Dâncu), mi s-a spus că acest subiect al nivelului de salarizare e în afara discuţiei, dar mie mi se pare că întreaga tensiune din acest moment e generată de diferenţele dintre salariile de la ONB”.
Probabil, că în acest moment, realizarea unei noi grile prin care artiştii, indiferent de naţionalitate, să fie plătiţi mai bine, în raport cu performanţa şi succesul financiar al instituției e singura şansă de a trimite în culise fantoma urii de la operă. Până atunci, Alina Cojocaru va pluti în altă parte. Şi e păcat!