Mai putin inseamna de multe ori mai mult!
Carieră · Features / De Dana Burghel
Director executiv
Learning About, 13.08.2007

Cu siguranta, sunt foarte putine femeile care nu lucreaza peste program. Si toate simtim ca timpul trece pe langa noi, ca parca nu am facut nimic toata ziua, ca lista cu lucruri pe care "trebuie" sa le facem este mai mare seara decat dimineata si ca ziua a trecut, iar noi nu am facut decat sa raspundem la telefoane, la nesfarsitele email-uri, rezolvand problemele celorlalti si mai putin pe ale noastre...

Ce am putea face sa nu mai simtim astfel? Cum sa ne rezolvam sarcinile zilnice in ordinea importantei si nu in ordinea urgentei? Cum sa facem mai mult cu mai putin? Iata cateva idei:


Sa scurtam sedintele. Suntem de acord ca toate intalnirile de acest gen ale unui departament sau ale top management-ului sunt construite dupa acelasi model: toate dureaza cel putin 3-4 ore, desi ceea ce se discuta acolo nu tine, de fapt, mai mult de o ora. Niciodata, dar niciodata, o sedinta eficienta nu poate dura mai mult de o ora. Putem incepe prin a face o agenda serioasa despre ceea ce vom discuta si este important sa ne "tinem" de ea, orice s-ar intampla.

Discutiile in contradictoriu sau brainstorming-urile nu au ce cauta in astfel de intalniri. Este timp mai tarziu pentru acest lucru, dar nu cu toata lumea de fata! Incepand de maine, "taie" din orele de sedinta si vezi ce se intampla. Cu siguranta, nu vei ramane cu subiecte nediscutate si vei fi mai eficienta.


Nu e nimic extraordinar sa primesti peste 100 de email-uri pe zi. Iar primul impuls este sa raspunzi la toate, chiar daca cel caruia ii dai "reply" este chiar langa biroul tau.

Revizuieste-ti comportamentul in legatura cu aceste raspunsuri si vei vedea ca vei face economie de timp. Mai bine dai un telefon sau treci pe la colegul tau, in drum spre cafea, si vei avea de castigat. Astfel, vei salva timp pretios acum si, mai ales, in viitor, realizand in acelasi timp si o comunicare adevarata. Nu uita ca relatiile nu se cladesc pe email! Dureaza mult mai mult sa construiesti o legatura profesionala pornind de la un schimb de sute de email-uri, decat de la o discutie la cafea!


Raspunde mesajelor nepreluate de pe telefon spre sfarsitul programului sau chiar in urmatoarele 5-10 minute dupa ce s-a incheiat programul. Vei fi mai concisa in discutii, pentru ca nu doresti sa rapesti prea mult din timpul celuilalt sau poate chiar ai norocul sa lasi un mesaj si sa salvezi minute pretioase.

Castigi mult mai mult timp facand aceste lucruri imediat dupa program decat ocupandu-te de ele in timpul zilei. Altfel, risti sa stai peste program pentru a-ti realiza sarcinile, pierzand cateva jumatati de ora bune.


Rezerva-ti timp pentru tine, macar o jumatate de ora pe zi. Scrie in agenda o intalnire imaginara si nu mai raspunde la telefoane si email-uri in acest rastimp. Vei fi uimita cate lucruri poti realiza atunci cand esti, pur si simplu, lasata in pace.

Invata sa spui "Nu!" atunci cand stii ca nu trebuie sa te implici intr-o misiune. Vei obtine timp pretios!

Dezvolta-i pe cei de langa tine astfel incat sa iti preia din sarcini. Invata sa delegi! Subalternii tai vor fi incantati sa fie implicati in proiecte, iar timpul folosit in training-ul "on the job" iti va salva acum timp pentru viitor.

Sa nu crezi ca esti singura careia i se intampla sa creada ca ii scapa timpul printre degete. Toate simtim acest lucru, important este sa realizam ca, din cand in cand, mai putin inseamna de multe ori mai mult. Si sa invatam sa ne relaxam!

O sa iti dau exemplul unei persoane care parea intotdeauna relaxata in tot ceea ce facea. Intrebata cum poate sa fie atat de calma, ea a raspuns: "Pur si simplu nu am timp sa ma grabesc!".
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro