Psihologia culorilor: ce porți îți poate afecta performanța profesională
Dacă te uiți în dulapul tău, probabil că vei vedea că hainele tale urmează o schemă a culorilor. Intenționat sau nu, cei mai mulți oameni tind să se orienteze spre anumite culori atunci când fac cumpărături.
Unii își doresc simplitatea unui dulap cu multe obiecte vestimentare negre, în timp ce alții preferă nuanțe care complimentează tonul pielii sau ochii. Dar te-ai gândit vreodată cum sunt percepute culorile pe care le porți de alți oameni? Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le știi despre psihologia culorilor!
Cum te poate afecta psihologia culorilor la birou?
Ceea ce porți are un impact asupra modului în care te percep ceilalți oameni. Iar acest lucru este valabil mai ales la birou. Culorile pe care le porți sunt în mod conștient asociate cu trăsături psihologice. Purtând culorile potrivite poți fi perceput ca fiind mai accesibil, mai încrezător sau mai autoritar pe toată durata zilei. Ia în considerare modul în care vrei să fii perceput de colegi și clienți, apoi folosește-te de psihologia culorilor pentru a-ți alege hainele!
Cum ești perceput de ceilalți oameni în funcție de psihologia culorilor?
1. Autoritar și serios
Negrul este simbolic pentru vestimentația office. Atunci când ai o întâlnire cu un client sau mergi la un interviu, ești tentat să alegi un costum negru? Această culoare oferă o vibrație puternică și sofisticată, mai ales într-un cadru profesional. Nimic nu afirmă seriozitatea unei situații mai mult decât un costum negru. Poți alege și o cămașă deschisă la culoare dacă vrei să temperezi puțin imaginea serioasă.
2. Încrezător
Roșul este o culoare aprinsă și poate reprezenta pasiunea, emoția și asertivitatea. Dacă vrei să mergi la o întâlnire și să captezi atenția tuturor, poartă roșu. Vei fi perceput de celelalte persoane ca o persoană directă, puternică și sigură pe sine, chiar dacă nu te simți așa. Ieși din zona ta de confort și investește într-o rochie roșie sau o cămașă rochie. Poate fi un articol vestimentar perfect pentru acele zile când ai nevoie de un impuls de încredere. În plus, poți purta acest articol și când ieși la o cină în oraș, alături de accesoriile potrivite.
3. Demn de încredere și cinstit
Dacă vrei să pari o persoană onestă, poartă alb. Albul este asociat cu puritatea și perfecțiunea și te poate ajuta dacă ai o întâlnire cu șeful tău. O cămașă albă te poate duce departe, dar la fel și un blazer alb supradimensionat sau o pereche de pantaloni albi.
4. Prietenos și abordabil
Rozul nu este o culoare plăcută de toată lumea. Dar acesta creează o atmosferă jucăușă. În funcție de tonul pielii tale, culoarea roz îți poate accentua caracteristicile, ajutându-te să pari abordabil și autentic. Magenta complimentează pielea mai închisă la culoare, în timp ce rozul pastel merge mai bine în combinație cu tonurile mai deschise ale pielii. Încearcă să găsești o nuanță de roz perfectă pentru tine și nu fii surprins dacă te vor căuta colegii să îți povestească lucruri sau să împărtășească glume cu tine.
5. Calm și liniștitor
Dacă știi că urmează o zi stresantă, alege o nuanță de albastru pentru vestimentația ta, pentru a-ți calma nervii și pentru a-i liniști pe cei din jurul tău. Albastrul, culoarea cerului și a mării, poate aduce liniștea unde este prezent. Albastrul te face să pari și mai slab. Pentru a părea mai slab în jumătatea inferioară, optează pentru o nuanță mai închisă de albastru. Dacă ai o întâlnire de afaceri mai casual, încearcă un outfit monocrom, cu o bluză albastră și o pereche de blugi închiși la culoare. Într-un cadru mai profesionist, poți purta o fustă creion de un albastru marin.
Pentru majoritatea oamenilor, alegerea vestimentației pentru birou reprezintă o sarcină de rutină în fiecare dimineață. Însă poți încerca să-ți schimbi perspectiva, ținând cont de modul în care ești perceput de ceilalți. Când te hotărăști ce vei purta în fiecare dimineață, nu te uita doar la prognoza meteo, ci uită-te și în calendar și vezi dacă ai vreo întâlnire de afaceri, o masă stresantă sau o cină programată cu vreun client. Apoi folosește-te de psihologia culorilor pentru a rămâne pe drumul succesului!