120
Aventour la feminin by Textar, ziua 2: În vizită la nașul
Nu puteam găsi un titlu mai bun decât acesta. A fost ziua în care am mers să-i vizităm pe partenerii noștri de la Textar, cei care dau și numele acestui proiect.
Ziua a doua a Aventour la feminin by Textar a început cu bateriile încărcate, lucru valabil pentru toți cei implicați, fie ei oameni sau mașini. În pas alergător sau pe modul ”Eco” pentru regenerarea bateriei am pornit din Sibiu către Prejmer, la nașul, cum ar veni.
Cine e nașul
Textar! Cine este Textar? Este compania lider la nivel mondial ce produce plăcuțe de frânare de top sau, mai pompos spus, ”compania care dezvoltă tehnologia frânării prin fricțiune”.
Pentru a se diferenția de restul producătorilor și pentru că le pasă de siguranța clienților, folosesc materiale de fricțiune și piese de schimb de cea mai înaltă calitate, cu cea mai mare fiabilitate.
Nașul Textar se trage dintr-un neam mare - grupul TMD Friction, grup cu o prezență pe piață mondială de peste 100 de ani, prezent în România încă din 2008.
Povestea au început-o cu asamblarea unor sisteme de oprire a mașinilor din anii 1800 iar astăzi a ajuns să fie furnizor de frâne cu tambur pentru peste 70% din automobilele din lumea întreagă și pentru 50% din cele care folosesc frâne cu disc. Printre casele auto care le poartă plăcuțele de frânare se numără unele dintre cele mai mari de pe piață precum BMW, Mercedes-McLaren, Aston Martin sau chiar Porsche Macan. Casa TMD Friction și copilul Textar ”pun frânele” a peste 99% din piața mașinilor electrice, astfel că în Aventour la feminin chiar nu putea avea un partener mai potrivit și așa am ajuns să ne fie naș de botez.
Haideți să vedem ce s-a întâmplat în a doua zi de Aventour la feminin by Textar:
Cum se produc plăcuțele de frână Textar
Chiar dacă nimeni nu știe exact, deoarece rețeta este secretă, noi am ajuns să cunoaștem câteva detalii chiar de la sursă. Fiecare plăcuță are o compoziție specială concepută din 60 de ingrediente secrete de către ingineri, în laboratoarele de cercetare și dezvoltare. După ce iese din laborator este testată 1.000 de ore pe suprafață special concepută și alți 300.000 de kilometri pe șosea. Testarea Textar nu se oprește însă aici. Pentru a oferi clienților cea mai mare fiabilitate, plăcuțele sunt testate inclusiv pe faimoasele curbe ale pasului Stelvi din munții Alpi, unde temperatura acestora este împinsă la limită, ajungând și la 700 de grade Celsius.
Prejmer Raceway Brașov
Punct de oprire Prejmer Circuit! Lângă Brașov, se află una dintre cele 4 piste oficiale pentru karting din România, ce respectă normele Federației Internaționale de Automobilism.
Conceput pentru piloții amatori, dar și profesioniști, circuitul oferă tot ceea ce și-ar dori un pilot pasionat de racing și de adrenalină, dar care ține ”cu dinții ” de siguranța propriei persoane. Se întinde pe o lungime de 1250 m, are o lățime ce ajunge până la 10 m și oferă o linie dreaptă de 170 m (cea mai lungă) și 15 viraje. Pe lângă această pistă, domeniul pune la dispoziție garaje, parcare pentru clienți și padockuri pentru competițiile anuale ce au loc într-o perioadă destul de mare, pentru un circuit, din martie până în noiembrie inclusiv, datorită calității pistei. Textar ne-a pregătit o serie de concursuri care mai de care mai dinamice unde toată lumea a ieșit câștigătoare!
Aici am avut parte de câteva experiențe din care am acumulat o groază de informații utile. Instructorii ne-au oferit un curs practic în care am pus la încercarea abilitățile noastre de frânare și un curs teoretic în care am conștientizat importanța centurii de siguranță, păstrarea distanței de siguranță dar și importanța vitezei și a distanței de frânare.
Povestea unui campion
Tot la Textar, l-am cunoscut și pe Ciprian Lupu, singurul pilot român care a făcut abstracție de dizabilitatea lui și a câștigat un renume în Campionatul Național, fiind la un moment dat pe locul 5. În cadrul cursului teoretic ne-a povestit, cu bucurie în privire, povestea vieții lui.
”Dizabilitatea mea m-a făcut să-mi îndeplinesc visurile. Altfel nu cred că eram la fel de ambițios.”
La 18 ani, Ciprian Lupu a avut un accident care i-a schimbat viața la 180 de grade lăsându-l într-un scaun rulant. Mulți ar spune că nefericitul eveniment avea să-l doboare, însă abia atunci viața lui Ciprian a început cu adevărat, convins fiind că o să devină pilot de raliu. Îl pasionau mașinile mic, ba chiar își dorea să fie șofer de TIR. Nu s-a întâmplat chiar așa, dar în 2018 și-a făcut debutul în cadrul Campionatului Național de viteză în coastă, la Trofeul Teliu. A câștigat atunci locul al III-lea și premiile au continuat să vină. Participă la toate campionatele de raliu și viteză în coastă cu mașină special adaptată și visează să participe la competiții internaționale.
Supriza de la Textar a fost o cursă cu... alt fel de mașini:
Ce au spus fetele despre mașinile pe care le-au condus azi:
Sânziana Negru și Sorina Brumariu despre DS4
”DS4 a fost o surpriză plăcută pentru noi. Cu siguranță, o apariție de senzație pe șosea. Ne-a cucerit cu designul sofisticat si futurist, confortul la drum lung și ușurința cu care se conduce. A fost o plăcere!”
Prăjiturela și Alexandra Boca despre Mercedes EQB
”Ne-a plăcut mult poziția la volan, faptul că are un singur ecran cu 2 display-uri și că display-ul din fața volanului este customizabil. Tot legat de volan, ne-a plăcut că butoanele din partea stângă controlează ecranul șoferului, iar cele din partea dreaptă consola centrală. Ne place că are head-up display unde te avertizează limita de viteză, îți arată kilometri și te atenționează dacă ieși de pe banda de mers. Ne-a plăcut că fiecare mod de conducere te face să te simți ca și cum ai conduce mașini diferite. Nu ne-a plăcut aspectul exterior pentru că arată ca un monovolum.”
Laura Giurcanu și Bianca Giurcanu despre Volvo XC40 Recharge
”Volvo XC40 Recharge m-a cucerit complet. Este o masină puternică, stabilă, care mi-a oferit confort și siguranță totală. Sistemul de one pedal drive e foarte util și funcțional, iar sistemul de muzică e excelent. Ecranul mare a fost foarte practic și ușor de utilizat, iar poziția în scaun este extrem de confortabilă. Mașina mea favorită de până acum.”
Ioana Grama și Krista Baias despre Audi Q4 Sportback
”În comparație cu DS4, mașina pe care am condus-o ieri, aș spune că Audi-ul e mult mai strong, powerful și stăpân pe el. E o mașină confortabilă, iar funcțiile electrice ale acesteia sunt ușor de gestionat.”
Aventour la feminin by Textar poate fi urmărit după hashtagul #Aventour, pe paginile de Facebook Eva și Automarket sau pe conturile Instagram Eva și Automarket. Găsiți mereu imagini, clipuri și povești din timpul turului. Și, bineînțeles, și pe conturile fetelor implicate în proiect.
6-9 iunie
Un proiect:
Eva și Automarket
Prezentat de:
Parteneri:
Follow:
#Aventour