A început caravana “Rabla pentru Periuța Ta” 2014
Divertisment · Evenimente / 17.09.2014

Bucureștenii au stat la coadă pentru periuțe de dinți noi gratuite, la Caravana “Rabla pentru Periuța Ta”.

Bucureștenii au participat astăzi la primul eveniment de start a Caravanei „Rabla pentru Periuţa Ta”, parte din campania ”Zâmbeşte România”, ce a avut loc în Parcul Tineretului din Bucureşti. Bucureștenii au adus de acasă periuțele de dinți vechi pentru a primi gratuit, în schimb, altele noi și cupoane de reducere pentru 4 tipuri de paste de dinți, din gamele Aquafresh®, Aquafresh® Kids, Sensodyne® sau Paradontax®, pentru a o putea alege pe cea care se potrivește nevoilor fiecăruia.


Periuțe de dinți noi au fost distribuite bucureștenilor care au venit în număr mare, încă de la primele ore ale dimineții, cu  vechile lor periuțe de dinți și ale familiei. De asemenea, au fost distribuite sute de cupoane de reducere de până la 50%  pentru cumpărarea pastei de dinți preferate, din gamele Aquafresh®, Aquafresh® Kids, Sensodyne® sau Paradontax®. Reducerea este valabilă în rețeaua Carrefour, iar oamenii au la dispoziție o lună și jumătate pentru a se bucura de ea. La cortul „Rabla Pentru Periuța Ta”, oamenii au stat de vorbă cu specialiștii în sănătatea orală prezenți pentru a oferi sfaturi pentru îngriirea dinților. La final, bucureștenii au avut ocazia să-și personalizeze noile periuțe de dinți.


Caravana „Rabla Pentru Periuța Ta” va continua în luna septembrie și octombrie și în alte 6 orașe din țară, printre care:
•    Constanța: duminică, 14 septembrie, în față la City Mall;
•    Brașov: sâmbătă, 20 septembrie, în Piata Sfatului;
•    Iași: 27 septembrie, în zona Palatului Culturii;
•    Cluj-Napoca: 4 octombrie, în zona Piața Eroilor;
•    Oradea: 5 octombrie, în zona Republicii;
•    Galați: 11 octombrie, în zona Casei de Cultură;

Vă invităm să consultați calendarul complet pe site-ul www.zambesteromania.ro.

Consultații stomatologice gratuite în toată țara
Totodată, organizatorii campaniei Zâmbește România reamintesc tuturor că au la dispoziție peste 1.000 de cabinete stomatologice în toată ţara care oferă consultaţii sau detartraje gratuite până la finalul anului. Oamenii sunt invitați să caute cabinetul stomatologic cel mai aproape de casele lor, din lista disponibilă pe www.zambesteromania.ro.  

Caravana ”Rabla pentru Periuța Ta” este desfășurată cu susținerea Aquafresh®, Sensodyne® și Parodontax® și sprijinul Carrefour România și face parte din campania educațională Zâmbește România pentru o mai bună sănătate orală.


Statistici: românii fac economie la sănătatea orală

Inițiativa promovează obiceiurile corecte de igienă orală, ca răspuns la statisticile îngrijorătoare cu privire la sănătatea dinților românilor. Cele mai recente studii de piață  arată că la nivel urban, în orașele din România, se consumă și mai puțină pastă de dinți față de datele din anul precedent, iar periuța de dinți se păstrează și mai mult decât înainte.

Românii își schimbă periuța de dinți o dată la 2 ani
Astfel, un român folosește în medie, la nivel urban, aceeași periuță de dinți timp de 2 ani, deși medicii stomatologi recomandă schimbarea periuței de dinți o dată la 3 luni. În Capitală, bucureștenii folosesc în medie o periuță pe an, însă în mediul rural, lucrurile stau cu totul altfel. În mediul rural, oamenii își schimbă periuța de dinți o dată la 10 ani, potrivit datelor din 2013.

Un tub și un sfert de pastă de dinți, pentru un an întreg

Apoi, în ceea ce privește consumul de pastă de dinți la nivel național, un român consumă în medie 1,39 de tuburi pe an, în creștere ușoară față de datele naționale din anul anterior. Populația rurală folosește acum 1 tub de pastă de dinți timp de 3 ani în loc de 6 ani, față de datele înregistrate în 2012.

Starea de sănătate orală a românilor: 80% dintre adulți au probleme dentare

În același timp, statisticile arată o Românie cu o stare de sănătate orală precară: 80% dintre români au probleme dentare, cariile fiind cea mai frecventă afecțiune (71%) . 4 din 10 persoane prezintă probleme cauzate de placa dentară bacteriană, iar 3 din 10 au respiraţie urât mirositoare şi dinţi sensibili.

Deși românii au probleme dentare, sunt foarte reticenți față de mersul la dentist – 49% nu au vizitat un cabinet stomatologic în ultimul an, în timp ce doar 29% au mers la cabinet pentru un control. Există încă un procent de 9% dintre români care nu au mers niciodată la dentist. 69% dintre respondenţi au declarat că merg la dentist doar atunci când au probleme.

Studiu Zâmbește România 2013: majoritatea copiilor au deja carii
Din păcate, obiceiurile de igienă orală și lipsa atitudinii de prevenție a părinților se răsfrâng și asupra copiilor lor. Potrivit celui mai nou studiu Zâmbește România , 75% din copiii de până în 13 ani au carii pe dinții temporari. Stomatologii atrag atenția părinților că neglijarea și netratarea dinților temporari poate să aibă consecințe asupra dentiției definitive. De asemenea, 4 din 10 copii de până în 13 ani au deja carii pe dinții definitivi, în vreme ce aproape 90% dintre acestea sunt netratate.

Mesajul specialiștilor în sănătatea orală pentru români
Cu ocazia campaniei „Zâmbește România”, specialiștii stomatologi transmit populației să țină cont de cei trei pași esențiali pentru un zâmbet sănătos:

• periajul dinților de două, maximum de trei ori pe zi
• vizită la dentist în mod regulat
• o dietă sănătoasă și echilibrată, care să includă multe fructe și legume

Campania Zâmbește România continuă în 2014 cu programe educaționale pe tema igienei orale, pentru a răspunde cu soluții concrete nevoilor pentru o mai bună sănătate orală.


Campania Zâmbește România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare, și brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și harta cabinetelor medicilor dentiști disponibile pentru consultații gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.


GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la baza o substanţială activitate de cercetare şi dezvoltare. GSK se dedică îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult. În România, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, să contribuim la creşterea speranţei de viaţa a românilor şi a calităţii vieţii acestora.
GSK Consumer Healthcare creează prima și cea mai performantă companie de Fast Moving Consumer Healthcare, la baza căreia stau știința și valorile. Compania activează în peste 100 de piețe din întreaga lume și vinde peste 2 miliarde de produse pe an. În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o tradiție  puternică pe piața locală, de peste 25 de ani. Portofoliul său include mărci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale și inițiatorul proiectului educațional Zâmbește România, care are ca scop atragerea atenției asupra importanței prevenției și igienei orale în România, prin implementarea de acțiuni pe termen scurt și lung.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro