Dispozitivul de purificare a aerului a castigat competitia Electrolux Design Lab 2012
Un dispozitiv care amesteca mancarea fara a fi controlat manual, un indicator de gust care iti spune ce ingrediente lipsesc din mancare – asa arata viitorul electrocasnicelor si al echipamentelor de gatit, la cea de-a zecea editie Electrolux Design Lab. Aeroball, dezvoltat de Jan Ankiersztajn din Polonia, este proiectul castigator din finala competitiei, care a avut loc la Muzeul de Design Triennale din Milano.
Juriul a fost impresionat de creativitatea, experienta in design si gandirea profunda a studentilor. Proiectele realizate de concurenti au respectat tematica din acest an a competitiei, reusind cu succes sa creeze experiente senzoriale holistice.
Conceptul castigator este o colectie de bile plutitoare si luminescente care filtreaza aerul si parfumeaza incaperea. Aceste bile pot pluti datorita folosirii heliului, si cad in momentul in care trebuie schimbate.
„Ne bazam pe simturile noastre pentru aproape orice, de aceea, simturile sunt un factor important atunci cand proiectam electrocasnice,” a spus Thomas Johansson, Director de Design la Electrolux si presedinte al juriului. „In acest an, conceptul castigator, Aeroball, este cu adevarat o idee inovatoare care foloseste spatiul intr-un mod unic, fiind folositor si mediului inconjurator. De asemenea, datorita esteticii delicate, a emotiei pe care o transmite si a relevantei sale, acest prototip schimba perceptia pe care o avem despre un purificator de aer, adresandu-se nevoilor consumatorilor.”
Electrolux, unul dintre cei mai mari producatori de electrocasnice pentru uz casnic si profesional de aproape 100 de ani, a conceput Design Lab pentru a incuraja studentii de la design industrial din intreaga lume sa isi prezinte ideile inovatoare in materie de electrocasnice. Juriul Design Lab 2012, compus din Directorul de Design de la Electrolux, Thomas Johansson, bucatarul-sef multi-premiat David Oldani, distinsul designer Dante Donegani si cunoscutul blogger de design Kelly Beall, a desemnat castigatorul dintre cei zece finalisti.
Al doilea premiu din competitie a mers la Ben de la Roche din Noua Zeelanda. Conceptul sau de design, un perete de refrigerare, permite utilizatorului sa puna recipientele si sticlele direct in perete. „Impress” foloseste tehnologia termo-acustica si gaze precum argonul si heliul, care nu distrug stratul de ozon, fiind inofensive mediului inconjurator. Motivatia juriului pentru alegerea acestui proiect a fost: „Impress este o experienta vizuala care economiseste energia si ne simplifica viata”.
Al treilea premiu a mers la „Tastee” de Christopher Holm-Hansen din Danemarca. Conceptul sau de design este un indicator de gust, sub forma unei linguri, care utilizeaza receptori care imita papilele gustative. Acest dispozitiv identifica ce ingrediente ar mai trebui adaugate in mancare pentru a-i imbunatati gustul. Motivatia juriului pentru aceasta alegere a fost: ”Tastee este un instrument care te ghideaza in pregatirea mancarii cu scopul de a descoperi bucatarul-sef care se ascunde in tine”. Premiul pentru popularitate a mers tot la „Tastee”, care a primit 1.000 de voturi unice pe Facebook.
Lansat in 2003, Electrolux Design Lab este o competitie anuala, desfasurata la nivel global, care se adreseaza studentilor la design industrial din intreaga lume. In acest an, Design Lab sarbatoreste zece ani de cand ii incurajeaza si ii ghideaza pe tinerii designeri in proiectarea unui design modern si inovativ pentru electrocasnice.
„Inovatia in design se refera la crearea unor noi valori si propuneri. Electrolux are un angajament de inovatie in design, in cercetare si in dezvoltare, iar Design Lab este una dintre modalitatile prin care exploram ideile proaspete. In plus, competitia Design Lab este o cale prin care putem descoperi viitoarele talente in design”, a spus Stefana Marzano, Chief Design Officer la Electrolux.
Tema anului – Design Experience
Electrolux Design Lab 2012 a provoacat studentii sa se inspire din experienta profesionala a creatorilor (bucatari, arhitecti, designeri de interior si designeri de hoteluri) si sa proiecteze electrocasnice care sa ofere o experienta senzoriala completa. Brief-ul pentru 2012 a avut in vedere realizarea unor proiecte care sa reflecte cel mai bine patrimoniul Electrolux al design-ului scandinav in conceperea electrocasnicelor care implica si stimuleaza toate simturile. Juriul a deliberat tinand cont de design-ul intuitiv, inovatie si de perspectiva consumatorului.
Primii pasi intr-o cariera de succes in design
Unul dintre rolurile competitiei este sa functioneze precum o platforma inovativa de introducere a unor noi talente si produse pe piata. Premiul intai consta in 5.000 de euro si un stagiu de practica platit pentru sase luni la sediul central de design Electrolux. Premiul al doilea este de 3.000 de euro, iar cel de-al treilea de 2.000 de euro.
Juriul a fost impresionat de creativitatea, experienta in design si gandirea profunda a studentilor. Proiectele realizate de concurenti au respectat tematica din acest an a competitiei, reusind cu succes sa creeze experiente senzoriale holistice.
Conceptul castigator este o colectie de bile plutitoare si luminescente care filtreaza aerul si parfumeaza incaperea. Aceste bile pot pluti datorita folosirii heliului, si cad in momentul in care trebuie schimbate.
„Ne bazam pe simturile noastre pentru aproape orice, de aceea, simturile sunt un factor important atunci cand proiectam electrocasnice,” a spus Thomas Johansson, Director de Design la Electrolux si presedinte al juriului. „In acest an, conceptul castigator, Aeroball, este cu adevarat o idee inovatoare care foloseste spatiul intr-un mod unic, fiind folositor si mediului inconjurator. De asemenea, datorita esteticii delicate, a emotiei pe care o transmite si a relevantei sale, acest prototip schimba perceptia pe care o avem despre un purificator de aer, adresandu-se nevoilor consumatorilor.”
Electrolux, unul dintre cei mai mari producatori de electrocasnice pentru uz casnic si profesional de aproape 100 de ani, a conceput Design Lab pentru a incuraja studentii de la design industrial din intreaga lume sa isi prezinte ideile inovatoare in materie de electrocasnice. Juriul Design Lab 2012, compus din Directorul de Design de la Electrolux, Thomas Johansson, bucatarul-sef multi-premiat David Oldani, distinsul designer Dante Donegani si cunoscutul blogger de design Kelly Beall, a desemnat castigatorul dintre cei zece finalisti.
Al doilea premiu din competitie a mers la Ben de la Roche din Noua Zeelanda. Conceptul sau de design, un perete de refrigerare, permite utilizatorului sa puna recipientele si sticlele direct in perete. „Impress” foloseste tehnologia termo-acustica si gaze precum argonul si heliul, care nu distrug stratul de ozon, fiind inofensive mediului inconjurator. Motivatia juriului pentru alegerea acestui proiect a fost: „Impress este o experienta vizuala care economiseste energia si ne simplifica viata”.
Al treilea premiu a mers la „Tastee” de Christopher Holm-Hansen din Danemarca. Conceptul sau de design este un indicator de gust, sub forma unei linguri, care utilizeaza receptori care imita papilele gustative. Acest dispozitiv identifica ce ingrediente ar mai trebui adaugate in mancare pentru a-i imbunatati gustul. Motivatia juriului pentru aceasta alegere a fost: ”Tastee este un instrument care te ghideaza in pregatirea mancarii cu scopul de a descoperi bucatarul-sef care se ascunde in tine”. Premiul pentru popularitate a mers tot la „Tastee”, care a primit 1.000 de voturi unice pe Facebook.
Lansat in 2003, Electrolux Design Lab este o competitie anuala, desfasurata la nivel global, care se adreseaza studentilor la design industrial din intreaga lume. In acest an, Design Lab sarbatoreste zece ani de cand ii incurajeaza si ii ghideaza pe tinerii designeri in proiectarea unui design modern si inovativ pentru electrocasnice.
„Inovatia in design se refera la crearea unor noi valori si propuneri. Electrolux are un angajament de inovatie in design, in cercetare si in dezvoltare, iar Design Lab este una dintre modalitatile prin care exploram ideile proaspete. In plus, competitia Design Lab este o cale prin care putem descoperi viitoarele talente in design”, a spus Stefana Marzano, Chief Design Officer la Electrolux.
Tema anului – Design Experience
Electrolux Design Lab 2012 a provoacat studentii sa se inspire din experienta profesionala a creatorilor (bucatari, arhitecti, designeri de interior si designeri de hoteluri) si sa proiecteze electrocasnice care sa ofere o experienta senzoriala completa. Brief-ul pentru 2012 a avut in vedere realizarea unor proiecte care sa reflecte cel mai bine patrimoniul Electrolux al design-ului scandinav in conceperea electrocasnicelor care implica si stimuleaza toate simturile. Juriul a deliberat tinand cont de design-ul intuitiv, inovatie si de perspectiva consumatorului.
Primii pasi intr-o cariera de succes in design
Unul dintre rolurile competitiei este sa functioneze precum o platforma inovativa de introducere a unor noi talente si produse pe piata. Premiul intai consta in 5.000 de euro si un stagiu de practica platit pentru sase luni la sediul central de design Electrolux. Premiul al doilea este de 3.000 de euro, iar cel de-al treilea de 2.000 de euro.