Rețeta dobrogeană: Chifteluțe din pește alb, ca în Delta Dunării
Reţeta face parte din proiectul “Descoperă tradiţiile culinare româneşti” derulat de agenţia de relaţii publice, Russenart Communications în parteneriat cu brandul Arpis şi a fost preparată de Gelu-Marian Jilavu, Food Manager în cadrul proiectului.
Rețeta ”Chifteluțe din pește alb” a fost primită de la Adrian Buzoianu, autorul cărții “Reţetele bunicului”. Din luna martie, derularea activităților din cadrul proiectului de responsabilitate socială se realizează cu sprijinul partenerului principal al proiectului, brandul premium Arpis, lansat în 1992. Portofoliul de produse Arpis conține făină de mălai, făină din grâu, gris, oțet, ulei etc.Ingrediente
Cantitatea pentru 10 portii
1. Peste alb cu cap 0,500 kg
2. Paine alba 0,100 kg
3. Oua 0,050 kg - 1 ou
4. Verdeata 0,050 kg
5. Ulei 0,150 litru
6. Ceapa 0,150 kg
7. Faina 0,100 kg
8. Piper 0,001 kg
9. Sare 0,030 kg
Modul de preparare :
Pestele alb se spală, se curăță, după care se înmoaie pâinea albă în apă. Dupa ce s-a înmuiat, pâinea se stoarce bine de apa. Verdeata se spala bine.
Ceapa se curăță și se spală. Piperul se macină. Se amesteca toate intr-un vas si se toaca la masina de tocat carne cu sita deasa.
Dupa ce s-a tocat, se presară făină pe masa de lucru, se formează chiftelele, se dau prin făină și se bat puțin în palme.
Chiftelele se pun la prăjit în ulei incins și se prăjesc pe ambele părți.
Chef Buzu este singurul site din Romania care promovează turismul culinar. Dezvoltat iniţial ca o platformă online de reţete culinare, http://www.chefbuzu.com şi-a extins gama de servicii, mergând şi în direcţia turismului culinar. Astfel, http://www.chefbuzu.com pune la dispoziţia proprietarilor de locaţii turistice, producătorilor particulari, cofetăriilor şi patiseriilor, servicii de promovare. Mai multe datalii despre proiect pot fi găsite pe blogul
Proiectul “Descoperă tradițiile culinare românești” este derulat de agenția Russenart Comunications în parteneriat cu brandul Arpis, în perioada februarie – noiembrie 2013 și este sprijinit de 47 de parteneri media (televiziuni, publicații tipărite și online, bloguri).