Mai mult decat o continuare pentru Twilight
Divertisment · Vedete / 17.11.2009

Twilight ("Amurg"), primul film care a avut la baza bestsellerul lui Stephenie Meyer Twilight, a fost lansat in noiembrie 2008, pentru un public extrem de nerabdator.

Twilight ("Amurg"), primul film care a avut la baza bestsellerul lui Stephenie Meyer, Twilight, a fost lansat in noiembrie 2008, pentru un public extrem de nerabdator. A fost un succes instantaneu. N-a fost lipsit de curaj, pentru un proiect analizat in detaliu de milioanele de fani ai romanului, care erau nerabdatori sa vada cum vor fi alesi eroii si eroinele. Adaptarea pentru marele ecran a unei relatii imposibile dintre o liceeana sensibila si un vampir trecut de o suta de ani a adus peste 70 de milioane de dolari in weekendul de lansare, avand, in final, incasari de peste 350 de milioane de dolari in toata lumea. Succesul a pregatit calea pentru versiunea cinematografica a noului bestseller, The Twilight Saga: New Moon.


Wyck Godfrey, producatorul ambelor filme, a fost convins ca The Twilight Saga: New Moon nu e numai o continuare. Ca si romanul care i-a stat la baza, filmul duce relatia dintre Bella Swan si Edward Cullen spre un nivel mai intens si mai periculos, dezvaluind un conflict ce o va bantui pe Bella pe parcursul povestii: rivalitatea de secole dintre tribul Quileute si vampiri, o lupta dusa de cel mai bun prieten al Bellei, Jacob Black, si iubitul ei, Edward.

"Provocarea a fost sa nu repetam, pur si simplu, ce adusese prima parte",
spune Godfrey. "In timp ce povestea evolueaza, lumea se deschide. Trebuie sa dezvoltam personajele si sa oferim noua lume din punct de vedere vizual. Sapam din ce in ce mai adanc in viata Bellei, pe masura ce lumea ei se largeste. Descopera lucruri noi despre oamenii din Forks, in primul rand despre tribul Quileutes si despre Jacob. Descoperirea ca Jacob si tovarasii lui se pot transforma in lupi este cutremuratoare".

"Bella isi da seama ca traieste in ceea ce pare a fi o lume fantastica, in care vampirii si varcolacii sunt reali"
, spune el. "Tocmai cand isi facuse un prieten care o facea sa se simta iarasi vie, dupa disparitia lui Edward, descopera ca si acesta este special. Singurul motiv pentru care acesti varcolaci exista sunt vampirii. Jacob n-ar exista ca varcolac, daca n-ar fi Edward. Acesta este primul conflict dintre Jacob si Edward, iar Bella este prinsa la mijloc, ea fiind om".

Succesul regizorului Chris Weitz in adaptarea romanelor pentru ecran, incluzandu-se aici 'About a Boy' (Totul despre baieti) si 'The Golden Compass' (Busola de aur), au facut din el o alegere clara pentru acest proiect, conform spuselor lui Godfrey. "Chris are un trecut in regizarea filmelor fantastice, cu efecte complicate, precum si la studierea aspectelor personale ale personajelor, si lucreaza bine cu actorii tineri. Dar aprecierea pe care o are pentru romanele si personajele lui Stephenie Meyer au facut din el regizorul perfect pentru The Twilight Saga: New Moon".


"Era vital pentru noi sa onoram cu adevarat opera lui Stephenie si fanii care iubesc seria 'Twilight' (Amurg)", adauga Godfrey. "N-am vrut sa-i luam cartile si sa incercam sa le reinventam. Chris s-a indragostit de romane si a stiut cum sa aduca povestea la viata si cum s-o mentina bine ancorata in realitate. Acest lucru a fost esential. Desi sunt niste fapturi fantastice, povestea pare sa apartina lumii noastre in permanenta".

Desi Weitz nu stia la inceput romanele, a devenit repede fan. "Am citit cartile", spune regizorul. "Apoi m-am dus sa vad primul film cu publicul si am fost uimit de reactia emotionala extraordinara pe care a trezit-o. Cand ma uit la un film, caut un sentiment coplesitor care sa ma cufunde intr-un univers, iar aceasta a fost o ocazie fantastica de a face acest lucru. E usor diferit de ce-am mai facut, dar atrage ceva din experienta mea."

Weitz si-a dat seama ca cea mai mare responsabilitate a lui era sa ramana fidel cartilor. "Am muncit mult sa ma asigur ca lucrurile merg in acelasi sens", spune el. "Primul film a fost un adevarat fenomen. Romanele au fost un adevarat fenomen. Prima mea responsabilitate era sa respect dragostea fanilor pentru romane si dragostea pe care au trasferat-o filmului. Nu era nevoie sa refacem lumea. Mergem in diferite locuri, de data asta, dar mentinem respectul fata de fani".

Regizorul a consultat autoarea in mod regulat, chiar si la probleme minore, potrivit lui Meyer. "Era interesat de lucrurile mici, cum ar fi 'poate persoana asta sa poarte pantofi?'", spune ea. "A verificat toate detaliile. A vrut sa faca filmul ca romanul si a fost nemaipomenit".

Faptul ca a avut autoarea acolo a fost extrem de valoros pentru Weitz. "La 'Stapanul Inelelor', n-a putut nimeni sa-l intrebe pe Tolkien ce a avut initial in minte", explica regizorul. "Eu am putut sa-i scriu e-mailuri lui Stephenie si sa-i pun intrebari de genul 'Puterile lui Jasper chiar au efect asupra Bellei'?, precum si intrebari metafizice. Mi-a permis sa ma asigur ca urmam firul cartii in toate punctele"

Meyer apreciaza sarguinta lui Weitz, spunand: "Chiar asculta. E foarte tacut dar, in acelasi timp, spune clar ce vrea. Am simtit ca materialul se afla pe maini bune fiind la el".

Pentru Meyer, a fost o experienta complet diferita sa scrie New Moon fata de romanul precedent. "Probabil ca a fost cel mai dificil roman pe care l-am scris vreodata, pentru ca, pentru prima data, am stiut sigur ca oamenii vor citi ce am scris. Cand am scris Twilight, era doar pentru mine. Dintr-odata, am simtit ca oamenii se uitau peste umarul meu. Am avut trac adesea".

"New Moon a fost o carte diferita si n-a fost ceva la care sa se astepte fanii", continua ea. "Primul roman a fost despre dragostea adevarata. Consecinta fireasca a acestui lucru, mai ales cand esti tanar, e sa ti se franga inima si, cu cat iubesti mai mult pe cineva, cu atat va fi mai greu".

"Edward crede ca o protejeaza pe Bella punand capat relatiei", explica Meyer. "Nu se asteapta sa se simta sfasiat, o experienta universala in randul barbatilor si al femeilor din public. La final, amandoi au invatat multe lucruri despre cat de importanti sunt unul pentru celalalt. Bella se mai maturizeaza, iar Edward trebuie sa invete ca nu le stie pe toate".

O alta tema importanta este prietenia care se dezvolta intre Bella si Jacob Black, un varcolac si dusman al vampirilor. "Mizele sunt mari", spune Weitz. "Nu doar viata Bellei e in pericol, ci si a lui Edward.  Din punctul de vedere al povestii, avem zone noi, mitologie si, pe masura ce mitologia se largeste, si filmul se dezvolta".

"Desigur, spunem o poveste despre vampiri, despre varcolaci si despre supranatural", continua regizorul. "Dar dincolo de aceste lucruri, descrie sentimente de dragoste, de dor, de nevoie, de pierdere, de atasament si de prietenie. Prezinta pericolul la care te supui cand te indragostesti. Asa cum spune Bella in Twilight, nu se teme de Edward pentru ca e vampir, se teme pentru ca e atat de indragostita de el. Iar in acest film se dezvolta un fel de triunghi amoros, care e foarte atragator si la care te poti raporta".

Meyer spune ca e si mai emotionata de acest pas nou din saga decat a fost la prima parte. "Twilight a fixat un cadru nemaipomenit pentru noi, ca un fel de trambulina", spune ea. "Acum sarim la un cu totul alt nivel. Membrii distributiei se cunosc, isi cunosc personajele si sunt nerabdatori sa se intoarca. Cartea a fost si mai emotionanta din cateva puncte de vedere si e mult mai profunda. Si apoi avem personajele noi. O sa fie foarte diatractiv. Abia astept sa vad haita de lupi interactionand si, desigur, pe Volturi."
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro