CB: La ce moment ti-ai dat seama ca ai una dintre acele melodii care vor rupe orice bariera?

SEAL: Atunci cand armata americana m-a sunat si mi-a spus ca ar dori sa foloseasca o melodie. Presupun ca atunci... (rade) Apoi cand melodia a devenit cea mai ascultata melodie din istoria Americii, cea mai ceruta piesa la nunti, ceva ridicol, de genul acesta. Dar, de fapt, atunci iti dai seama ca ai scris ceva deosebit.

Asa mi s-a intamplat cu "Crazy", la fel cu "Kiss From A Rose". Si partea amuzanta la "Kiss From A Rose", este ca practic este un vals, are o linie melodica foarte foarte veche, si nu-mi aduc aminte cand a fost ultima oara cand un vals a devenit un hit. Are acel ton medieval ciudat, cu pauze RnB, iar liric, Dumnezeu stie despre ce-o fi vorba. Dar cumva, a rezonat oamenilor. A atins o coarda. Si as vrea sa stiu cum si de ce, dar nu stiu.


De asemenea, partea interesanta e ca piesa a fost scoasa pe piata de doua ori. Prima oara cand a iesit a stat cam o saptamana in topuri, pe locul 60, iar apoi a disparut. Iar apoi, Joel Schumbarcher, regizorul lui "Batman Forever", mi-a spus ca vrea sa foloseasca melodia in film, fiindca ii place foarte tare.

Si a folosit-o la sfarsit, la incheierea filmului. Tot el i-a facut si un clip, care a devenit MTMV-ul(Movie trailer music video) filmului, iar pentru clip a folosit tot decorul filmului, scene din film, a fost incredibil de rapid. Si practic, le-a facut pe gratis, doar fiindca ii placea acea melodie. Iar apoi, trei-patru Grammy-uri mai tarziu, inca ii datorez cariera mea si cele sapte milioane de albume. Dupa asta, toti cei care initial ascultasera cantecul si nu ii dadusera pic de importanta, acum erau fani. A fost de necrezut.


Atunci mi-am dat seama ca nu vreau sa scot muzica pe care sa o asculte zece oameni. Ma intereseaza mai degraba sa fac muzica pentru mase. Si oricat as respecta jazzul, sau muzica conceptuala, nu am interes sa produc asa ceva. Am facut asta o data, nu a fost distractiv.

CB: Intotdeauna pare fascinant atunci cand un artist adopta o schimbare in arta si evolutia artei sale, iar apoi se intoarce intrucatva la origini, dar cu mai multa experienta. Ar fi interesant sa ne spui cu ce anume te intorci tu acum, la acest album?


SEAL: Atunci cand am inceput, in '88-'89, nu eram inca influentat de muzica dance. Apoi, aceasta a aparut, si a fost cu totul experimentala. Si atunci cand ai de-a face cu asa ceva, multe limite sunt depasite. Atunci, am intrezarit ocazia perfecta de a experimenta, la randul meu, cu vocea mea si cu versurile mele.

Dar, mai presus de orice, intotdeauna m-am considerat in primul rand un singer/songwriter. De fiecare data cand produceam un album, lucrul care ma incita cel mai tare era scrierea versurilor. E ceva ce pentru mine a fost intotdeauna prioritar. Totusi, acest albm este mai degraba un album chintesential Seal, decat orice altceva.


Am avut ocazia sa discut cu un jurnalist scotian, care spunea despre mine ca sunt un produs al muzicii dance. Dupa ce a ascultat acest album, mi-a spus ca i-a placut foarte tare albumul, si ca si-ar fi dorit ca acest album sa apara dupa primul meu album, sau dupa al doilea. Si probabil reactia pe care a avut-o el, o vor avea majoritatea celor care-mi asculta muzica.

CB: In acest album, cu piesa "Wedding Day", ai un uimitor partener de duet. (n.r. Heidi Klum, sotia lui Seal)


SEAL: Da, cel putin. Acea melodie este una dintre preferatele mele. Le plac pe toate, insa fara doar si poate, asta este una dintre preferatele mele fiindca a fost scrisa in dimineata nuntii mele. Si a venit dintr-o inspiratie deosebita, departe de studio.

Si imi amintesc ca ma gandeam in acea zi ce anume i-ar spune cineva persoanei cu care se casatoreste, chiar in ziua nuntii. Acea piesa a iesit din dorinta de a ma exprima, de a-i spune sotiei mele ce sentimente am si de cat inseamna acea zi pentru mine. A fost o zi spectaculoasa.

De-a dreptul fantastica. Uneori, nimic nu se compara cu cuvintele "te iubesc". Indiferent de cate ori le-ai auzit, atunci cand sunt spuse cu destula sinceritate si convingere, nimic nu se apropie de rezonanta pe care o capata ele.

CB: Cum de ati inregistrat acest duet?


SEAL: Heidi canta tot timpul prin casa. Canta cu copiii, canta copiilor, mereu canta melodiile de la radio, iar uneori ne jucam si bastardizam piesele mele (rade). Dar oricat ne-am prosti, ea canta bine. Orice ar canta, canta bine, si mereu mi-a placut contrastul dintre vocea ei angelica si vocea mea rugoasa, "batranicioasa".

Iar cand a venit momentul inregistrarii piesei, i-am spus "uite, am o idee. Vreau ca aceasta melodie sa fie un duet." Am intrat in studio si am inregistrat. A fost grozava, profesionista, nu s-a oprit pana nu ne-a iesit. Dar are atat talent incat poate, cu usurinta, sa faca o multime de lucruri.

CB: Ceva rezervari despre a o include in album?


SEAL: Nu, nicidecum. Nu-mi imaginez de ce as fi avut. Deloc. Unul dintre lucrurile pe care le poti face atunci cand iti scrii singur piesele este ca practic, poti face ce vrei! Si astfel, ai o idee, indiferent cat de nebuneasca e, nu te opreste nimic, cerul este limita.

Multumim A&A Records pentru sprijinul acordat in realizarea acestui interviu si pentru furnizarea fotografiilor. Material aparut in revista Coffee Break.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro