Sezonul de toamnă. Antena 1, bătută de Pro TV pe toată linia
Divertisment · Vedete / 24.09.2014

În această toamnă, în România, se dau cele mai mari războaie pentru audienţă, principalele posturi, Antena 1 şi Pro TV, având cele mai urmărite emisiuni.

Anul 2014 este primul an în care două emisiuni de talente („Vocea României“ şi „X Factor“) şi două emisiuni cu bucătari („MasterChef“ şi „Hell’s Kitchen“) se bat direct, fiind programate în aceleaşi zile şi la aceleaşi ore.

Prima bătălie s-a dat săptămâna trecută, într-o seară de vineri, pe intervalul orar 20.30 - 22.55, după cum notează Pagina de Media. Atunci, s-au intersectat „Vocea României“ şi „X Factor“, lupta fiind câştigată de Pro TV pe toate segmentele de public. La nivel naţional, Pro TV a avut o medie de peste 1,7 milioane de telespectatori pe minut, în timp ce la Antena 1 se uitau aproximativ 1,4 milioane de români.



La nivel urban, „Vocea României“ a avut puţin peste 1 milion de telespectatori pe minut, în timp ce la „X Factor“ se uitau aproximativ 900.000 de oameni. Şi pe segmentul comercial (18-49 de ani), Pro TV (aproximativ 600.000 de telespectatori pe minut) a reuşit să bată Antena 1 (peste 450.000 de telespectatori pe minut).

În minutul de aur, înregistrat la ora 21.46, Pro TV a reuşit să adune în faţa micilor ecrane 2,46 de români, în timp ce Antena 1 avea, în minutul de aur, înregistrat la ora 22.49, 2,04 milioane de telespectatori.



Lupta dintre cele două emisiuni este foarte aprigă deoarece în juriul de la „X Factor“ se regăseşte Horia Brenciu, fostul antrenor de la „Vocea României“, cât şi Ştefan Bănică, o altă vedetă care a părăsit postul Pro TV pentru Antena 1.

Pe lângă bătălia „Vocea României“ - „X Factor“, zilele trecute a mai avut loc o luptă: „MasterChef“ contra „Hell’s Kitchen“. Din nou, învingători au ieşit cei de la Pro TV, deşi la Antena 1 erau foştii juraţi de la „MasterChef“, Cătălin Scărlătescu, Florin Dumitrescu şi Sorin Bontea.



A doua ediție „MasterChef“ a poziționat Pro TV în topul audiențelor, cel mai exploziv show culinar fiind urmărit de peste două milioane de români la nivel național, în minutul de aur de la ora 20.50.

În intervalul difuzării emisiunii, de la ora 20.31 la ora 22.30, Pro TV a fost lider pe publicul comercial, obținând o audiență medie de 9,8 puncte de rating și 22,3% cotă de piață, urmat de Antena 1 cu 9.0 puncte de rating și 20,4% cotă de piață.



Pro TV a condus și pe segmentul publicului din mediul urban cu 7,5 puncte de rating și 14,5% cotă de piață, pe locul al doilea clasându-se Antena 1 cu 7,2 puncte de rating și o cotă de piață de 13,8%. La nivelul întregii populații a țării, Pro TV a condus detașat cu 7,1 puncte de rating și 13,9% cotă de piață, în vreme ce Antena 1 s-a clasat pe locul secund cu 5,8 puncte de rating și 11,3 procente din cota de piață.



Pe publicul comercial cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani, în minutul 22:09 emisiunea a atins un vârf maxim de audiență de 15,9 puncte de rating și o cotă de piață de 35,1%, aproape de patru ori mai mult decât înregistra Antena 1 în același minut (4.6 puncte de rating și 10.1% cotă de piață).

Vezi galeria foto
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro