Există 4 tipuri de utilizatori de Internet. Tu de care ești?
Psihologie / 22.02.2018

Te-ai fi gândit vreodată că poți face parte dintr-o categorie de utilizatori de Internet? Potrivit unui nou studiu, utilizatorii de Internet pot fi încadrați într-una dintre cele patru categorii: observatorul din umbră, tocilarul, victima sau celebritatea internaută.

Care dintre cele 4 categorii de utilizatori de Internet ți se potrivește cel mai bine?


Oamenii de știință au intervievat adolescenți cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani pentru a investiga modul în care folosesc aceștia rețelele sociale. În mod interesant, au descoperit că tinerii țin la confidențialitatea de pe Internet și evitarea experiențelor negative în mediul online. De fapt, doctorul Liam Berriman de la Universitatea din Sussex, Marea Britanie, a afirmat că această dorință de a-și păstra siguranța în mediul online poate crește nivelul de anxietate în rândul copiilor.


În ceea ce privește cele 4 categorii de utilizatori de Internet identificate, victima este probabil cea mai puțin dezirabilă. Victimele sunt cele care sunt foarte vizibile online, în general datorită altor persoane, deoarece au postări distribuite fără permisiunea lor. Victimele au chiar fotografii intime distribuite online.

Observatorul din umbră tinde să-și mascheze vizibilitatea pe platformele sociale, evitând confruntările dintre utilizatori, însă fiind implicat în activități distractive. La fel ca mulți dintre noi, observatorul din umbră se bucură liniștit de ceea ce îi oferă rețelele sociale.


Următorul este tocilarul. Acest tip de utilizator preferă să împărtășească postări legate de interesele și pasiunile sale, cum ar melodiile preferate. Cercetătorii au constatat, de asemenea, că tocilarul petrece mult timp în proiecte, crescând îngrijorarea părinților față de comportamentele obsesive sau dependente.

În cele din urmă, există și celebritatea internaută. Știm cu toții o persoană care alege timp de ore întregi selfie-urile perfecte pentru Instagram sau căreia îi face plăcere să vorbească într-un vlog. Acest tip de utilizator acordă o mare valoare vizibilității de sine, promovându-se intensiv folosind Instagram, Snapchat, selfie-uri și vloggingul pe YouTube.


Ceea ce este diferit la acești utilizatori activi ai social media este caracterul antreprenorial al practicii lor, după cum a explicat profesorul Rachel Thomson de la Universitatea din Sussex. Prin câștigarea unei audiențe, tinerii sunt conștienți de faptul că ar putea atrage și publicitatea și sponsorizarea corporațiilor. Visul lor este acela de a deveni virali, construind-și o carieră de creatori culturali.

Deși ar fi imposibil să incluzi fiecare utilizator de social media într-una dintre cele patru categorii, grupurile propuse de cercetători sunt perfecte pentru cele mai multe persoane.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro