Aproximativ 1,5 milioane de români au o infecţie cu un virus hepatic B sau C, România ocupând unul dintre primele trei locuri în Europa după numărul de bolnavi de hepatită.
Aproximativ 1,5 milioane de români au o infecţie cu un virus hepatic B sau C, România ocupând unul dintre primele trei locuri în Europa după numărul de bolnavi de hepatită.
MedLife lansează campania ”Tu ştii de C?” cu privire la riscurile pe care le prezintă aceste infecţii nediagnosticate la timp. Pentru a încuraja cât mai multe persoane sî efectueze screening-ul bolilor hepatice, pe perioada campaniei, în clinicile MedLife, poţi efectua testele de depistare a hepatitelor B şi C: antigenul HBs (Ag HBs) şi anticorpii anti-VHC (Ac anti-VHC) – cu 30% mai ieftin.
De asemenea, în cazul pacienţilor pozitivi, depistaţi deja cu hepatita B sau C, se oferă un discount de 30% pentru viremii şi/ sau FibroScan.
”De multe ori, hepatitele cronice tip B sau C sunt diagnosticate într-un stadiu avansat al bolii. Hepatitele B și C nu prezintă simptome și nu sunt dureroase, de aceea multe persoane sunt purtătoare și transmițătoare ale acestui virus fără să știe. Faza evolutivă a bolii poate dura și 10-20 ani, până la momentul la care gradul de severitate creşte foarte mult, boala având riscul să se transforme în ciroză, respectiv cancer hepatic. Oamenii nu știu că hepatita se poate depista foarte ușor, prin efectuarea unor teste simple de sânge. E important ca românii să fie informați și să cunoască aceste lucruri; sperăm ca, prin această campanie, să îi ajutăm să înțeleagă riscurile pe care le reprezintă aceste infecții nediagnosticate la timp, iar prin acordarea reducerii de 30%, să îi încurajăm să efectueze screening-ul”
Campania ”Tu ştii de C?” se va încheia pe 20 august.