Parteneriatul educativ gradinita-parinti
Casă şi familie · Copii / De Elena Dragomirescu, 22.10.2003

Invatamantul prescolar este principalul partener educativ al familiei. Iata cateva motive care fac ca gradinita sa fie un factor educativ de importanta majora.

Invatamantul prescolar este principalul partener educativ al familiei. Iata cateva motive care fac ca gradinita sa fie un factor educativ de importanta majora.

Invatamantul prescolar este principalul partener educativ al familiei. Gradinita este factor educativ de importanta majora, deoarece:

- creeaza un mediu adecvat copiilor si ii pune in contact realizand o buna socializare a lor;
- poate face educatie generala adecvata varstei, dispunand de educatoare calificate;
- asigura un debut bun in invatamantul primar;


- este un mediu de ocrotire si petrecere placuta a timpului.

De la o gradinita la alta exista diferente in ceea ce priveste spatiul inchis si deschis de care dispun copiii si parintii acestora, dotarile cu materiale didactice, nivelul de calificare al personalului didactic, precum si dorinta acestora pentru deschidere, pentru schimbare, personalul auxiliar didactic si nedidactic disponibil.

Orice gradinita de stat sau particulara autorizata, este obligata sa asigure un proces de invatare bun. Din oferta manageriala si educationala a gradinitei sau scolii, parintii trebuie sa afle care sunt conditiile de viata si ambianta unitatii si care este potentialul sau educativ.



Direct sau indirect, educatoarele si invatatoarele conduc intreaga activitate a copiilor. O parte din activitatea educativa se desfasoara cu intreaga grupa de copii in activitati comune si este sistematic structurata, condusa de educatoare etapa dupa etapa. In alte momente ale zilei copiii se joaca, lucreaza sau invata in grupuri mici, liberi sau indrumati de educatoare.

Parteneriatul, asigurarea coerentei influentelor educative si ale tuturor factorilor care actioneaza asupra copiilor este un deziderat major si trebuie sa se realizeze. Problemele pe care le implica acest domeniu sunt multiple.

Copiii care vin in gradinita pot avea dificultati de adaptare, atat in sensul socializarii, cat si din punct de vedere intelectual, estetic, fizic. Cauzele acestora se pot identifica de catre educatoare, impreuna cu parintii.

Atat parintii copiilor cu dificultati, cat si ai celor cu dezvoltare fireasca, este bine sa fie consultati pentru a stabili programe educative, in care sa se implice si familia.

Parteneriatul dintre gradinita si familie cunoaste numeroase forme in care activitatea propusa conduce la cresterea si educarea copilului prin armonizarea celor doi factori educativi.

Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro